Blogglisten

Hva er det med sjokolade?

Jeg er hekta på det. Små sjokoladekuler av melkesjokolade dekket med sølvpapir og selges om jula. Dem er kjempegod og jeg er hekta. Den skaper indre ro og får meg til å slappe av. Og det er snart ikke noe anna som tilfredsstiller meg så mye som iskald cola og sjokolade. Forutenom kjæresten min da. Trur jeg må kjøpe meg litt sjokolade og cola om jeg skal overleve flyturen til Kirkenes. Det om jeg får bli med på kurset ja.

Jeg skal muligens på et Venn1 instruktør kurs no i januar. Mental Helse arrangerer dette den 24 til den 28 januar. Fikk en telefon i dag der jeg ble evaluert psykisk. Men er først neste uke jeg får vite om jeg får bli med. Grur me egentlig til å få vite svaret. Men håper virkerlig jeg får bli med. Blir en real utfordring for meg da siden jeg ikke er vant med å holde foredrag for mange personer. Og ihvertfall ikke foran et kateter eller taler stol. Sist gang jeg gjorde noe slikt, ble jeg så nervøs at jeg holdt på å knekke sammen i beina. Dem klarte ikke å holde meg oppe nesten. Å da snakka jeg om det som feiler meg, nemlig Sosial angst. Å det varte bare 3 minutter. Var en gang i ettertid jeg hadde et foredrag å. og da med 2 andre, men da gikk det rett til en stad.

Men for å gå tilbake til Venn1 prosjektet da. Mental Helse sier på sine hjemmesider at:

"Om venn1.no Ole Marius Vollen - 10.11.2005
En prioritert oppgave for Mental Helse Ungdom er det forebyggende arbeidet, og organisasjonen ønsker å ta et særlig ansvar overfor barn og unge. Gjennom venn1.no ønsker vi på en positiv måte å nå ut til ungdom. Vi ønsker å bevisstgjøre ungdom om at det å ha det vanskelig i perioder av livet ikke er uvanlig, og at presset på dagens ungdom om å være "perfekt, frisk og vellykket" ikke nødvendigvis harmonerer med det med det virkelige livet eller er ensbetydende med å være lykkelig. I tillegg til kunnskap om psykisk helse, mener vi at venn1.no vil gi deltakerne økt sosial kompetanse."

Du kan lese mer om det på http://www.mentalhelse.no/

Ellers er jeg på vei til å starte en ungdomsgruppe for mental helse i molde omegn. Det blir spennende siden jeg ikke er vant til å være sjef, men og for at jeg skal bli kjent med flere ungdommer som sliter med det samme som jeg. Vet ikke helt hva vi skal gjør enda men det finner vi vel ut med tiden.

Takk for at du tok deg tid til å lese dette:)

No comments: