Blogglisten

X-Men Origins WOLWERINE

Klarer ikke å holde meg helt uten den bloggen her heller. Men kommer nok ganske mange like innlegg som i blogg.no bloggen

Det er en grunn til at jeg liker Heroes og det er en grunn til at jeg liker X-men. X-men Origins Wolverine er RÅ!!!kom nettopp fra kino etter filmen, og det var virkelig en filmopplevelse for meg. Både latter og rå action gjorde denne filmen til en suksess for min del:) Det er absolutt en kino som du bør se etter min mening.

Obs SPOILER SPOILER SPOILER ahead om du ikke vil vite litt om filmen... Kan være ganske avslørende...

Jeg likte filmen for den ga meg mange svar. Blant annet hvorfor Logan ikke vet hvem han er i første filmen. Hvorfor Logan er fullt av metall og hvem sabretooth er. Hvordan Xavier og skolen kom inn i bilde og hvem Cyclone var før han ble en x-men. og det som virkelig overrasket meg var at Sabretooth (Victor) faktisk er broren til Logan(Wolverine). Samt at bandet mellom de 2 brødrene er så sterkt i den filmen, noe som endret seg i film 1-3. Men at de har en slik trang til å drepe hverandre blant annet gjennom Kaptein Stryker(som jeg lurer på er i en eller flere av filmene i 1-3. navnet er ihvertfall kjent, men har ikke sett filmene på lenge). Noen som kan svare meg på det om han er med? Ellers er våpen XI en spennende del av slutten i filmen. Lurer på om det faktisk var han Wade. Noe imdb.com sier det var. Mine mistanker var selvsagt rett når ser på imdb. Det var Ryan Renolds som spiller Wade og Våpen XI. Også kjent fra pizzagjengen og Van the Man. Men jaggu det kan han føre en kinesiske sverd i filmen.

Men så er det godbiten i filmen. Hugh Jackmann. Nam en deilig kar det der. Liker måten han tolker Wolverine på for han gir karakteren en styrke, men samtidig en kjemi til publikum som gjør han veldig troverdig som en "Superhelt/mutant" som ett vanlig menneske med samvittighet. Det at han sparer bror sin istedet for å drepe han når Kayla sier til han "Du er ikke et dyr" er et øyeblikk som virkelig skaper en menneskelig stemning i den harde kampen som pågår rundt øyeblikket. Kayla er forresten en lærerinne Logan forelsker seg i, men viser seg å være en mutant lik han. Det får vi egentlig tegn på ganske tidlig i filmen, men det kommer skikkelig fram mot slutten. i likhet med at Logan blir lurt av Stryker og Sabretooth.

SPOILER SLUTT

Anbefaler alle å se filmen:) jeg storkoste meg med filmen. Latterfulle sitater, gode action scener og brennende kjærlighet enkelte steder.. Å etter å ha sett den filmen så kan jeg ikke tru at Hugh Jackman er en pyse hjemme som han har sagt.

Mitt terningkast 6 Helt klart:)

og samtidig fikk jeg kjøpt 3 bokser med sjokoladesmak til popcorn:) No skal jeg kose meg med sjokkis popcorn som er skikkelig godt:) Nam Nam:) Nesten like god som synet av en skikkelig muskuløs Hugh Jackman;)Ikke sant:) Jummi:) Å ja alle de 4 x-men filmene skal jeg skaffe meg. Samt om det kommer flere filmer så skal jeg se dem:)

bilder ligger på http://missnerland.blogg.no for jeg orker ikke å legge inn alle bildene en gang til...

1 comment:

LisA said...

Heroes er så bra, jeg håååper sånn på at det kommer en sesong 4!! jeg også likte x-men origins wolverine :)