Blogglisten

Hvordan kan en person

Hvordan kan en person som bare får kritikk og ikke ros annerkjenne seg selv. Personen får nesten bare kritikk konstruktiv og ukonstruktiv. Personen blir nedtrykt og sagt at han/hun ikke er bra nok, ikke er moden og ikke er slik som man skal være.

Hvordan skal man da utvikle seg fra null til bedre om man bare får kritikk og nesten ikke tips om hvordan man blir bedre?

Dette lurer sikkert flere på. Jeg føler det slik innimellom.Noen ganger føler jeg meg som et null og at jeg ikke er bra nok.Dette mest fordi jeg blir kritisert innimellom på grunn av feil jeg gjør å andre ting.

Jeg ble dominert og har alltid vært redd for å si ifra om det er noe.Konklusjon jeg ble underdanig og selvtilliten ramlet på bunn.Eneste som hjalp meg var tanken på et lyspunkt i livet.

til ettertanke:

1. Si ifra om det er noe du ikke er enig med

2. Spør om grunn for evt kritikk

3. Har de rett til å kritisere deg(NB! Før du kan ta flisa ut av øye til bror din, må du ta ut bjelken i ditt eget øye)

4. Si til deg selv at du er noe. For det er du. Du er IKKE et null. Du er enestående


Men er det noen som føler det samme som meg eller har kommentarer si ifra... For jeg vet at det er andre som føler seg slik, men det kommer ikke fram i lyset.

No comments: