Blogglisten

Nå må politikerne få opp øya snart.

Norge er et kristent land og kristendom er en av de største religionene i verden. Men Norge skal være inkluderende å. Vi skal ta imot personer fra andre religioner og la dem få praktisere deres kultur i Norge. Og det er igrunn helt iorden, men jeg mener å at de skal føye seg etter landets opprinnelige religion samtidig og ikke bare praktisere sin religion som den viktigste. Vi må føye oss etter deres skikker og normer når vi besøker deres land, så da må de gjør det samme syns jeg når de kommer til vårt land. Norge er å et fritt land og vi praktiserer religionen vår fritt noe som gjør at det er et rolig land dette her. I motsetning til noen andre land med sterke religioner hvor jeg synes å høre at det uroligheter og krig nesten bestandig. feks Israel, Afganistan, o.l.

Tilbake til religion. Siden Norge skal være så inkluderende virker det og som at de vil at det skal bli andre hoved religioner i Norge av å til enn kristendommen. Feks nå når "Hijab i politiet" debatten pågår i det norske land. Etter min mening skal politiet være nøytralt og holdes fri for religion. Religion er med å skape forskjeller mellom folk og politiet skal ikke være forbundet med forskjeller.

I dag står det en artikkel om politi hijab der Aslam Ahsan en pakistansk muslim rister på hodet av forslaget til politi hijab.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558467 Vg's artikkel
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1275634.ece Adressa's artikkel
Han sier at selv i muslimske land får ikke politi kvinner bære hijab og at diskusjonen har vært oppe der, men de fikk ikke lov til å bære verken burka eller hijab. Så hvorfor skal da norge være mer muslimsk enn muslimske land?

Nå syns jeg politikerne skal få opp øya og se hva det er de sender forslag om og evt søke opp om hvordan de evt har gjort det andre steder. Norge er et kristent land og ikke et muslimsk land og skal da ikke være mer muslimsk enn muslimske land.

2 comments:

Stormradagast said...

Jeg er enig i noe av det du sier, men jeg synes ikke det er noe poeng i å si at Norge "blir mer muslimsk enn Pakistan". Saken er at Norge bør være mer TOLERANT enn Pakistan. De siste 9 årene har Pakistan vært et militærdiktatur, og vi burde ikke sammenligne våre lover med deres. Jeg synes at politi og militær bør få bruke religiøse hodeplagg, slik som de gjør i f.eks England og Canada. Fordi: hvis noen er villig til å offre livet for dette landet, og demokratiet, så bør de i det minste få lov til å ha det hodeplagget som religionen deres krever, sålenge dette ikke går på bekostning av sikkerhet.

Anonymous said...

Å være tolerant er vel en invitasjon for grupper som ønsker å fremme seg selv. Tolerant = gjøre seg til fremtidig offer er vel mer resultatet i denne sammenheng, spør du meg.