Blogglisten

Slave til enkelte TV serier?

Jeg er det. Ikke bestandig til tven heller, men har noen serier jeg følger med og får med meg dem som kommer ut i USA.

House MD.
http://www.imdb.com/title/tt0412142/
En legeserie om dr House som er en energisk kynisk kar. Det er alltid like moro å sette seg foran tven å se hvilket sykdomsmysterie han løser i dag. Alt fra over 1 m lange bendelormer i magen til ei jente som ikke kjenner smerter og til at noen har smerter som viser seg å være eplepsi. Har nå selv skaffet med house MD sesong 1 og 2 på DVD så de koser jeg meg med. Når sesong 3-5 kommer på DVD og jeg får tak i dem så skal jeg ha alle episodene.

BTW: noen som vet hva Gregory House mente med Chicken Picks i episoden om han overvektige fyren som ha besvimt i senga si?

Ghost Whisperer.
http://www.imdb.com/title/tt0460644/
En serie om antikvitets butikk eieren Melinda Gordon som ser spøkelser. Hun og mannen Jim bor i Grandview. Hun finner jordbunde sjeler og hjelper dem til å komme i lyset. Hun har blant annet hjulpet sin tippoldemor som var fanget under jorden, hjulpet sjeler fra et flyvrak og sin beste venninne som døde i flykrasjet. Serien er spennende og grøssende. Liker ikke spøkelses serier eller lignende og samme gjelder skrekkfilmer, men denne serien er jeg hekta på. Blir gjerne skremt, men denne går ann å se likevel. Har av å til fått tårer i øya når jeg ser at sjelene kommer i lyset eller andre gripende scener i serien.

BTW: En hendelse i sesongen som går i USA nå griper meg veldig og tenker håper det aldri skjer meg, men vil ikke avsløre hva som skjer i tilfelle det er flere som er hekta og ikke vil vite mer om hva som kommer til Norge.

Heroes
http://www.imdb.com/title/tt0813715/
En serie om folk som oppdager de har spesielle evner. blant annet kan de fly, styre og skape bra,, lese tanker, reise i tid, osv. En science fiction serie. Ei av jentene i serien kan overleve alt og samme jenta spiller i en episode av House(epi om bendelorm se over). Det er en spennende serie og hver episode slutter med en liten dialog som får deg til å må se videre. Hovedsaken med hele serien er å redde verden. Savne The Cheerleader, Save The World.

BTW: Jeg skulle ønske jeg kunne flydd... kunne bodd hjemme da istedet for i Trondheim å studert.

The "L" Word
http://www.imdb.com/title/tt0330251/
En serie om lesbiske i USA. Du får se hvordan Lesbiske har det og problemer de kan komme over. Og selvsagt erotikk og litt lesbesex. Mange sier at serien gjør at de er usikker på sin legning etter å ha sett serien. Shane er vel en av grunnene. Jenta er den som får alle jentene og er sexy på sin spesielle måte. Sikkert mange som ville hatt et forhold til den jenta. Foreløpig er jeg en ganske ny følger på denne serien så kan ikke si så mye om innholdet.

BTW: Shane er hot ja, men Jan er den jeg vil ha:)

Ellers er det enkelte serier jeg følger litt med, men ikke nok til å skrive egne blogginnlegg om dem. De er:
  • Top Model => Uansett type
  • Australien Princess = Har sett serien mange ganger, men aldri når sluttepisoden er så vet ikke hvem som til slutt ble australien Princess. (Vet du det så bare avslør det)
  • Komedier på tvnorge og tv3 på hverdager

Ellers er jeg ikke tvslave hver dag, men må følge med sine favoritter.

1 comment:

It's Aggy bitch! said...

fulger ikke med på noen av de seriene :)