Blogglisten

Hvorfor Blogge?



Jeg kom over en ny tjeneste nå på ene sida jeg tjener poeng. Du kan blogge og tjene poeng noe som er supert for min del selv om jeg ikke er storblogger. Har tjent 400 poeng på 2 innlegg og kommer sikkert 200 poeng for det jeg skrev no i sta.


Men jeg liker å blogge. Det hjelper å skrive for da forsvinner alle tankene som plager meg eller bare holder meg opptatt selv om ikke alt kan blogges om. Jeg vil for eksempel ikke blogge om noe som kan skade fremtidig jobber o.l. og den bloggen jeg tjener poeng på er vel igrunn bare en fritids blogg der jeg skriver om lite igrunn og heller jobber mer på bloggene her på blogspot.


Dem sier å skrive er en kur. Jeg vil bli kurert og burde derfor bli en bedre skriver igrunn, for det skal hjelpe på psyken. Det er lettere å få ting ut enn å bare la dem sitte og slite på tankene og gnure seg så langt inni bevisstheten din at du får trøbbel med å få det ut igjen. Jeg har en bok fysisk med meg på de fleste plassene hvor jeg kan skrive det som virkelig trøbler meg og ikke havner på nett så den er en god venn. Men det er lettere å skrive på datan så hvorfor skal det da ikke være trygt å skrive der? Greit nok skole, arbeidsgivere, venner/uvenner som ikke skal se det kan finne det og det kan være vanskelig å ikke få det slått tilbake på deg. Det er det som er feilen med internett for det slår tilbake.
Husker det var en side deppa.com som var et sted man kunne skrive fritt hva man ville om det som plaget deg og det var anonymt. Man fikk respons fra andre som sliter og det var en trøst for man fikk gjerne svar med en gang. No finnes ikke den siden mer, men den er erstatta med en mer profesjonell side der profesjonelle personer svarer deg og gir deg råd. http://sidetmedord.no
Men som et svar på tittelen da. "Hvorfor Blogge?"
Jo fordi det hjelper å skrive om ting. Det gir deg bedre skrivetrening. Du får ut det som opptar deg og kanskje gnager på deg. Andre får lese det du har skrevet og gi tilbake melding. og til sist fordi det er moro å skrive og blogge derfor vi skal det:)

Pris for overdreven skriving om kanskje ikke akkurat emnet "Hvofor Blogge?"

(Ja det er en ekte oscar statuett, men den er ikke min og den er tung)

1 comment:

Anonymous said...

hvorfor ikke:)