Blogglisten

Britt og jakten på Donaldkryss på vei til Skolen.

Her i går på skolen satt den yngste i klassen og løste donald duck kryssord. Hun spurte hva enkelte ord var og vi rundt svarte. Jeg var en av dem som var med å gi løsninger. Jeg gikk og kikket nærmere på Bladet og gamle minner strømmet til fra da jeg pleide å kjøpe slike blader og løse alle oppgavene. Dette ville jeg gjøre igjen og bestemte meg for å kjøpe meg et slikt kryssord blad.



Neste dag før skolen tenkte jeg at i dag skal jeg kjøpe meg et slikt blad før skolen. Jeg skulle sykle og tenkte at i dag får jeg stikke innom Rimi for å se om dem har det, men så støtte vi på noen problemer. Foten begynte å verke og ville ikke slutte. Jeg gikk ned til sykkelen og skulle sykle til skolen, foten var fortsatt ikke iorden og det så svart ut. jeg satte meg på sykkelen og kjente urovekkende nok at jeg hadde sykkelsete ræv i dag. Men jeg kom meg på veien og begynte ferden mot Rimi med vond rompe vond fot og godt mot.



Etter noen minutters sykling var jeg på Rimi. Dem hadde nettopp åpnet og satte plakater på plass utenfor butikken. Jeg låste sykkelen til en påle og gikk inn i butikken til bladhylla. Jeg lette og lette etter bladet, men det var ikke der. Med frisk mot tenkte jeg, får prøve en anna butikk da.



Da jeg skulle låse opp sykkelen igjen oppdaget jeg Narvesen på andre siden av veien. Jeg får prøve der da siden de er best på blader, før jeg gikk inn. Jeg gikk mot bladhylla, men fant ingen donald kryss. Lutøret gikk jeg til sykkelen og satte kursen videre. Rema atmed Torget måtte vel ha det. og syklet dit. Jeg bestemte meg at hadde de det ikke på Rema skulle jeg prøve narvesen på torget, og har dem det ikke der får det bli til etter skolen. Utenfor Rema låste jeg sykkelen igjen og gikk inn med friskt mot. kikket nøye på bladhyllene, men ingen donaldkryss fant. Men jeg fant en del av hemmelig venn gaven som jeg skal sende snart. Men hva kan jeg ikke si her.

No går jeg på Narvesen og har dem det ikke her så har Trondheim sentrum rundt torget dårlig utvalg når det gjelder donald kryss.

Jeg gikk inn på Torget og fant Narvesen. der var det 2 bladhyller. Jeg gikk mot den til venstre først, men der var den ikke. Så gikk jeg mot bøkene til høyre og der lyste det i skinnende grønt et donald kryss. Men atmed donaldkrysset var det et skinnende blått Mikke mus kryss. Det ville jeg heller ha. Jeg tok krysset gikk til kassen og kjøpte krysset.



Med godt mot nå syklet jeg mot skolen. Jeg hadde fortsatt vondt i rompa og smerten i beinet hadde gitt seg og opp bakkene til skolen syklet jeg med min sølv og røde sykkel. og selv med et nesten ulykke eller kræsj med en kar så kom jeg meg til skolen. og hadde ikke karn flytta seg tidsnok hadde han nok fått sykkelhjulet mitt en viss plass som ikke skal sykles over. for selv med min bråbrems så havnet jeg halv meter foran der han plutselig kom.



Men med godt mot kom jeg til skolen og nå har jeg gjort 2 av oppgavene i krysset. Og gjett om jeg koser meg.

3 comments:

Ung Kvinne said...

F*** så bra du skrive. *LOL*
Satt her å lo litt for meg selv da jeg leste historien. Dæven for en spennende historie man kan få utav noe så lite og enkelt som et kryssordblad-kjøp :)

Lurer på hva neste prosjekt blir :)

*ME <3 BLOGGEN DIN*

.:*:. Miss Nerland .:*:. said...

hehe ja skulle kanskje skreve om tilbaketurn å med regn motvind, barnevognsmafian og midt på fortau gangerne. men blir ikke det i dag...

værste var at han karn der var ja ka kan man si.. nesten verdt å "kikke" på.. bare gla i ikke traff han på turn te skolen.. det hadde vært flaut det:p

Malin said...

HAHAHA :P