Blogglisten

Norsk timen

Sitter nå på skolen og har norsk. Har bare 30 minutter igjen så er det lunsj før det blir et møte med pedagogikk læreren om noe eksamens innleveringer..

I norsk i dag har vi hatt om eventyr. Først Lurvehette og så no om rødhette. har hørt mange versjoner. Versjonen av Charles Perrault var riktig creepy. siterer den creepy delen her:

"Lille Rødhette trakk i snoren og døren gikk helt opp. Da ulven så henne komme inn, sa han, idet han stakk hodet under dynen: -Sett pannekakene og den lille krukken med smør i skapet, og kom så og legg deg hos meg. Lille rødhette kledde av seg og la seg i sengen, men undert seg svært over å se hvordan bestemor var skapt når hun var avkledd."

Hos mange kan det virke ekkelt, men det var kanskje slikt forholdet ungene hadde mot besteforeldre,etc. i gamle dager. Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg fikk frysninger når jeg hørte det.

Men ellers er det en koslig norsktime da:) mye koslige eventyrer og koslig stemning:)

No comments: